De nieuwe Opel Astra Sports Tourer ziet er net als de hatchbackversie goed uit, al zeggen we het zelf. Toch is de auto onverminderd praktisch gebleven. In dit blog kijken we eens naar de meest opvallende designdetails van de nieuwe Opel Astra Sports Tourer. Over iedere lijn en ieder detail is namelijk uitvoerig nagedacht. Die ideeën delen we graag met je.
De Opel Vizor is een krachtig en herkenbaar element aan de voorzijde van de nieuwe Opel-modellen. Hij benadrukt de breedte van de auto en het is de plaats waar alle lijnen van het design samenkomen in het Opel Blitz-logo. Ook biedt het Opel Vizor plaats aan nieuwe technologieën, zoals de optionele Intelli-Lux LED®-koplampen en de camera voor het 360-graden Intelli-Vision-systeem. Toch legt de Opel Vizor ook juist een link naar het verleden. Kijk maar eens goed: herken je daar niet de voorzijde van de legendarische Opel Manta A in? Zo krijgt ook de prachtige historie van ons merk een tweede leven.
De nieuwe Opel Astra Sports Tourer is net als de hatchbackversie leverbaar met tweekleurige carrosserielak. In de eerste plaats laat dat het design optimaal tot zijn recht komen. Het contrasterende dak benadrukt de sportieve, langgerekte uitstraling. Optisch lijkt de Astra Sports Tourer net zo lang als de veel grotere Insignia. Bovendien maakt het de auto heel herkenbaar. Geen enkele andere compacte stationwagen is met een tweekleurige carrosserie leverbaar: je rijdt echt in iets bijzonders.
Natuurlijk moest de Astra Sport Tourer een mooie auto worden, maar bij de ontwikkeling stond ook vast dat hij net als al zijn voorgangers vooral ook een praktische auto moet zijn. Wat ons betreft is de missie geslaagd. De auto is 60 mm korter dan het vorige model, maar heeft een 70 mm langere wielbasis. De passagiers achterin hebben dus nog meer ruimte. Dankzij een efficiëntere indeling, een vlakke laadvloer en een lage tildrempel is ook de bagageruimte onverminderd praktisch.
Natuurlijk is de nieuwe Opel Astra Sports Tourer voorzien van alle moderne connectiviteit. Toch moet deze je tijdens het rijden natuurlijk niet afleiden. Daarom is de Pure Panel-cockpit ontworpen volgens ons ‘Detox to the max’-principe. Ofwel: de bestuurder ziet alleen de informatie die hij echt nodig heeft. Het Pure Panel ziet er niet alleen mooi uit, maar biedt ook een optimale balans tussen digitaliseren en intuïtieve bediening. Functies zijn te bedienen zonder door submenu’s te moeten navigeren. Zo kan de bestuurder zich volledig concentreren op het rijden.
Optimaal zicht, ook in het donker