Nadat Feyenoord en Opel eerder al hun intentie uitspraken om de samenwerking na afloop van het vierjarige (2013 – 2017) hoofdsponsorschap voort te zetten, is dit op 31 mei definitief bekrachtigd door de ondertekening van een nieuwe overeenkomst. Hiermee is Opel exclusief mobiliteitspartner van Feyenoord gedurende de periode 1 juli 2017 tot en met 30 juni 2020 en wordt het toegevoegd aan het selecte aantal strategische partners van de club. Een belangrijke component van de samenwerking is het feit dat Opel zal voorzien in de levering van Feyenoords complete wagenpark, voor spelers, staf, jeugdvervoer en personeel.
De verlenging van de samenwerking volgt na een zeer succesvol vierjarig hoofdsponsorschap, waarin Feyenoord niet alleen de KNVB-beker (2016) en de landstitel (2017) veroverde, maar ook mooie maatschappelijke impact werd gecreëerd dankzij de samenwerking met en voor de Hartstichting. Johan Claassen, algemeen directeur Opel Nederland: “We kijken met grote trots terug op de afgelopen vier jaar, waarin zowel Feyenoord als Opel terug aan de top zijn gekomen. Maar al dat succes weegt eigenlijk niet op tegen het feit dat we gezamenlijk in staat zijn geweest om het aantal burgerhulpverleners voor de Hartstichting meer dan te verdubbelen - met bijna 85.000, tot zo’n 163.000 vrijwilligers - waardoor jaarlijks meer dan duizend extra levens worden gered.1 Dit maakt de samenwerking natuurlijk extra speciaal. Onze slogan ‘Hart voor Feyenoord’ heeft voor ons dan ook een bijzondere, dubbele lading.”
Johan Claassen, geflankeerd door Mark Koevermans (l) en Feyenoord-directeur Eric Gudde. Als blijvende herinnering aan het hoofdsponsorschap ontving Opel een uniek, ingelijst kampioensshirt. Feyenoord mocht de artist impression ‘Opel. Hart voor Feyenoord’ van kunstenaar Marcel Labrie in ontvangst nemen.
Als gevolg van de internationale koers van de onderneming kon Opel Nederland het hoofdsponsorschap niet verlengen, maar kreeg het wel de ruimte om het partnerschap op gepaste wijze voort te zetten. De meerjarige, nieuwe overeenkomst biedt daar alle ruimte toe en geeft de gelegenheid om als trotse partner, met passie voor het trouwe legioen, de lange verbondenheid met de Rotterdamse club een passend vervolg te geven.
Mark Koevermans, commercieel directeur Feyenoord, over het nieuwe Strategisch Partnership: “Na een geweldig seizoen zijn we blij en trots nu bekend te kunnen maken dat Opel en Feyenoord aan elkaar verbonden blijven. Allereerst willen we onze dank uitspreken voor de afgelopen vier seizoenen. Opel heeft in 2013 voor Feyenoord gekozen op een moment dat beide bedrijven het moeilijk hadden. Het is dan ook prachtig om te zien dat we allebei terug aan de top zijn en dat we samen hebben mogen genieten van de landstitel, die zorgde voor een passende en bijzondere afsluiting van het hoofdsponsorschap. De nieuwe overeenkomst laat zien dat we ook de komende drie seizoenen intensief blijven samenwerken.
Voor een terugblik op het vierjarig hoofdsponsorschap stelde Opel de speciale videocompilatie ‘Opel houdt hart voor Feyenoord’ samen.