Kamperen in De Kuip

7,5 miljoen mensen zagen het Nederlands elftal vrijdagavond met 5-1 winnen van Spanje. Tweehonderd van hen beleefden de prachtige wedstrijd op een wel heel speciale locatie: het ‘heilige’ gras van De Kuip.

Alsof dat nog niet genoeg was, mochten ze daarna ook nog in een tentje overnachten op diezelfde grasmat. De tweehonderd Opel-rijders waren de winnaars van een unieke actie van Opel Nederland. De hoofdsponsor van Feyenoord toverde het veld van De Kuip om tot een camping met honderd oranje tentjes in de vorm van de Opel Blitz.



Het was voor het eerst dat het veld van De Kuip dienst deed als camping. Duizenden leden van het klantenprogramma myOpel schreven zich in, maar slechts tweehonderd geluksvogels – verkozen door middel van loting – mochten zich op vrijdagmiddag om 15.30 uur melden in het stadion, waar ze na diverse voetbalactiviteiten op het veld en een dinerbuffet een quiz onder leiding van Dennis van der Geest mochten beleven. Aansluitend volgde de wedstrijd Spanje-Nederland in de speciaal tot Oranje-lounge omgetoverde Van Beuningen zaal aan de Olympiazijde van het stadion.

Mede door de fantastische overwinning van Oranje werd het een zeer geslaagde avond, vertelt coördinator Sales Promotions & Events William Boxman van Opel. “Het is één van de meest geslaagde evenementen, die Opel Nederland ooit georganiseerd heeft. Mensen waren euforisch; en dat kwam niet alleen door de overwinning van Oranje. We krijgen nu – vijf dagen later – nog steeds mailtjes waarin de campinggasten ons bedanken. Kinderen die erbij waren, hebben het er thuis nog steeds over.” Veel geslapen werd er echter niet. Boxman: “De aanwezige kids zaten zo vol adrenaline dat ze tot één uur ’s nachts hebben gevoetbald op het veld. Anderen wilden zo lang mogelijk genieten van het feit dat ze op de grasmat van De Kuip aan het kamperen waren. We hebben ook van veel mensen gehoord dat ze het prachtig vonden om ’s ochtends hun tentje open te ritsen en dan De Kuip te zien. Het was een fantastisch evenement".