De ‘Benefietwedstrijd voor het leven’ tussen Feyenoord en Sparta Rotterdam, die op 24 maart werd gespeeld in De Kuip, heeft een totaalbedrag opgeleverd van € 120.602,66 voor de Hartstichting.
Mark Koevermans (commercieel directeur Feyenoord), Manfred Laros (algemeen directeur Sparta Rotterdam) en Johan Claassen (algemeen directeur Opel Nederland) hebben zondag 8 mei voorafgaand aan de wedstrijd Feyenoord – N.E.C. een cheque met dit schitterende bedrag overhandigd aan de Hartstichting.
Met de opbrengst van de ‘Benefietwedstrijd voor het leven’ zal de Hartstichting zoveel mogelijk extra automatische externe defibrillators (AED’s) toegankelijk maken voor burgerhulpverleners. Hiervoor zullen AED’s aan de buitenzijde van een gebouw worden geplaatst en worden aangemeld bij het reanimatie-oproepsysteem, zodat opgeroepen burgerhulpverleners onderweg naar een slachtoffer een AED kunnen oppikken.
De opbrengst is tot stand gekomen dankzij kaartverkoop, een sms-actie, een diner voorafgaand aan de wedstrijd en een veiling van de wedstrijdshirts.
Feyenoord, Sparta Rotterdam, Opel en de Hartstichting bedanken iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan de totstandkoming van deze schitterende opbrengst.
Feyenoord en Opel zetten zich al langere tijd in voor de Hartstichting. Het doel van deze samenwerking is het werven van meer burgerhulpverleners, teneinde iedereen in Nederland binnen 6 minuten te kunnen helpen bij een hartstilstand.
Klik hier voor meer informatie over de samenwerking en het oproepsysteem.